Bank- och coronavirus information

Vi följer alltid riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten för att begränsa spridningen av virus.

Vi upprätthåller normal drift så långt som möjligt och är tillgängliga via e-post eller telefon om du behöver kontakta oss. Vi rekommenderar att du skickar ett e-postmeddelande så svarar vi på din förfrågan så snart som möjligt.

Du har alltid en fullständig översikt över ditt kundförhållande i internetbanken och kreditkortsappen. Här kan du lösa de flesta av dina behov.

Vi har fullt fokus på att säkra att alla betaltjänster fungerar som normalt. Ditt BRAbank-kreditkort är anslutet till VISA-nätverket och alla tillhörande tjänster fungerar som normalt.

Om du befinner dig i en situation där hela eller delar av din inkomst har påverkat din betalningsförmåga på grund av permittering, kan du ansöka om tillfällig amorteringsfrihet genom att skicka ett e-postmeddelande till kundservice@brabank.se.

I vissa tillfällen kan vi erbjuda upp till  tre(3) månader amorteringsfrihet, från och med nästa faktura som vi skickar till dig. För att få amorteringsfrihet krävs att alla dina fakturor är betalade i tid och att du har varit kund hos oss i mer en tre (3) månader.

Vi behöver också en kopia av permitteringsbekräftelsen


Har du frågor relaterade till reseförsäkring?

Om du har frågor om din reseförsäkring kan du kontakta försäkringsbolaget Moderna Försäkringar på telefon 010-2191090 och vid behov kan du rapportera skada här: https://www.modernaforsakringar.se/skadeanmalan/